II. lekce: Průzkum zahraničního trhu pomocí internetu



Nástroj pro hledání nových trhů

na adrese: translate.google.com/globalmarketfinder

Tento nástroj od Googlu je již součástí online reklamy (zítřejší lekce), nicméně spadá do průzkumu trhu. Pomocí něj můžete objevit příležitosti, jak oslovit více než 1,9 miliardy zákazníků po celém světě! Stačí do políček zadat klíčová slova, která popisují váš produkt či službu (tj. jak by váš produkt, službu či řešení někdo v zahraničí ve vyhledávači vyhledával), a vybrat oblast.

Nástroj pro hledání nových trhů

Můžete vybírat z trhů, které zahrnují skupinu G20, Evropskou unii, rozvíjející se trhy, Asii nebo dokonce celý svět. Pomocí údajů z celosvětového vyhledávání na internetu nástroj uvádí, kolikrát uživatelé vyhledávali vaše klíčová slova v arabštině, čínštině, angličtině nebo v některém jiném z 56 jazyků. Více informací najdete v Nástroji pro hledání nových trhů.

Pro podrobnější informace o konkrétním trhu je pak vhodné využít služeb agentury CzechTrade a portálu BusinessInfo.cz.