III. lekce: Základy internetového marketingu pro exportéry

První, co byste na novém trhu měli udělat, je dát o sobě vědět a najít své zákazníky. Ještě lepší varianta je, pokud si vás zákazníci najdou sami, protože zkrátka vaše služby nebo produkty právě potřebují a hledají. Oba způsoby snadno zvládne online reklama.



Nástroj Google AdWords

Pro zákazníky, podnikatele či firmy je samozřejmostí, že potřebné informace vyhledávají na internetu. Proto dnes už není marketingová komunikace na webu hezkým doplňkem, ale nevyhnutelnou součástí marketingového mixu. Technologie online reklamy je poměrně komplexní, nicméně společnost Google nabízí nástroj Google AdWords, pomocí kterého budete schopni spravovat kampaně v různých zemích relativně pohodlně a v češtině.

Online reklama AdWords naplňuje hned několik pro podnikání v zahraničí důležitých kritérií:

  • Je efektivní díky cílení.
    Zacílit můžete podle jazyka, země, kde se uživatelé nachází, jejich zájmů atd.
  • Přináší vysokou návratnost investic.
    V online reklamě platíte pouze za vámi požadovaný výsledek, tj. když reklama někoho přivede na stránky.
  • Je flexibilní a variabilní.
    Nefunguje první varianta? Nic se neděje, reklamu můžete dál měnit a zkoušet (menší riziko), můžete využít textové, grafické i interaktivní formáty. Podle toho, jaké jsou vaše cíle.
  • Je snadno měřitelná.
    Snadno můžete zjistit, kdy se vám reklama vyplácí a kdy už ne.
  • Jediná služba na českém trhu, která nabízí reklamu v zahraničí.
    Můžete využít lokální domény vyhledávače Google a také celosvětovou Reklamní síť Google, do které spadají tisíce různých webových stránek partnerů a také YouTube.
Pravidelné novinky e-mailem