III. lekce: Základy internetového marketingu pro exportéry



Zkušenosti českých exportérů

Z velké skupiny uživatelů nástroje AdWords jsme pro Vás vybrali dva zástupce.

two bits

Cílená online reklama AdWords zvýšila povědomí o firmě a přináší na web 40 % návštěvníků a oproti ostatním formám reklamy se dá jednoduše měřit a vyhodnocovat.

„Neodkládejte to a zkuste to. Online reklama se oproti ostatním formám reklamy dá jednoduše měřit a vyhodnocovat,“ říká Barbora Nevosádová z two bits a dodává: „Na začátek také není nutné investovat velké finanční částky. I když se první test nepovede, můžete svoji kampaň flexibilně upravit a moc to nestojí.“

Společnost byla založena v roce 2008 manželi Barborou a Lukášem Nevosádovými, sídlí v Brně a má 15 zaměstnanců. Zaměřuje se na vývoj a provozování webů, které usnadňují život cestovatelům. Hned od vzniku společnosti se zakladatelé orientovali na zahraniční trhy a kromě České republiky se jim daří v Itálii, Španělsku nebo Švédsku. Společnost využívá online marketing od svého založení: cílenou online reklamu Google AdWords, Google Analytics, Statistiky vyhledávání Google a Překladač Google. Z pokročilejších nástrojů pak využívají AdWords Keyword Tools a AdWords Traffic Estimator.

PremierParfum

Exportně cílené AdWords kampaně zdvojnásobily návštěvnost webu a tržby zvýšily v průměru o 30 až 100 %.

„Sledujte trendy vyhledávání v zemích, kam se chystáte expandovat, a své kampaně jim přizpůsobte,“ říká majitel společnosti Jiří Železný z PremierParfum a dodává: „Vyplatilo se nám investovat pouze do AdWords, už jen proto, že na většině trhů má klíčové postavení“.

Společnost PremierParfum s.r.o. vznikla v roce 2006, sídlí v Praze a s 24 zaměstnanci patří k největším internetovým parfumeriím v České republice (www.prodejparfemu.cz). V květnu 2010 se společnost rozhodla expandovat na Slovensko, kde svoje produkty nabízí pod lokální doménou PredajParfumov.sk a v letošním roce svoje aktivity rozšířila i do Rumunska. Na reklamním systému AdWords si cení především jednoduchost přenosu úspěšných reklamních aktivit do zahraničí, kvalitní podpory inzerentů a snadné správy kampaní.