Rozcestník informací o Peru:
CzechTrade: Desatero pro obchodování s Peru
Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Peru deset doporučení pro obchodování s tímto teritoriem. V roce 2020 pak byla doplněna o 4 aktuální tipy.
Desatero pro obchodování s Peru níže
4 doporučení pro vstup na peruánský trh za pandemické situace koronaviru:
- Oslovení zahraniční kanceláře CzechTrade
V první řadě oslovit zahraniční kancelář (ZK) CzechTrade Lima – představit firmu a produkt. S těmito informacemi se začne pracovat a pomocí placené databáze vyhledávat potenciální obchodní partnery. K vyhledání a sestavení základního long listu od firmy budou potřeba HS kódy produktů, které plánujete do Peru dovážet popřípadě kontakty, které jste si vyhledali sami, ale firmy vám nereagují na vaše e-maily. - Výběr vhodných obchodních partnerů
Po našem zaslání long listu doporučujeme seznam firmem důkladně projít a určit, jaké firmy by vás zajímali, samozřejmě můžeme oslovit všechny firmy v seznamu. V seznamu se zaměřte na velikost firmy, odbornost a popřípadě i na zkušenosti s exportem. Ideálním partnerem v Latinské Americe bývá střední firma rodinného typu. Tyto firmy vás podpoří s největším nadšením. ZK Lima vám samozřejmě může pomoci se znalostí místního trhu dle specifik vaší firmy, avšak z oborového hlediska je rozhodnutí pouze na vás.
- Oslovení firem
Po výběru firem ze seznamu a zaslání katalogů v elektronické podobě ve španělštině, začne ZK Lima firmy oslovovat. V první řadě připraví oslovovací dopis s popisem vaší firmy a produktu a zašle na vybrané adresy. Následně po uplynutí nějaké doby oslovuje firmy telefonicky a zjišťuje zájem o výrobek. Tento krok je ale vzhledem k současnému stavu v zemi velmi složitý, protože v současné době služební telefony nikdo moc nezvedá – jedná se spíše o výjimky. Většina firem momentálně buď nefunguje vůbec, anebo pouze v omezeném režimu home office – naštěstí se toto netýká ve větší míře e-mailu. - Příprava materiálů
Zahraniční kancelář CzechTrade v Limě doporučuje, aby česká firma se zájmem exportovat na peruánský trh využila současné situace a zaměřila se na přípravu vhodných materiálů ve španělském jazyce jako jsou katalogy, prezentace, reference, webové stránky apod. To jsou klíčové věci pro případný budoucí úspěch – dále pak doporučujeme trpělivost.
Koronavirus – Jaká je situace ve světě? – Aktuální situace v Peru
Desatero pro obchodování s Peru
- Jazyk
Komunikujte ve španělštině. Španělština posune vaše obchodní vztahy na vyšší úroveň spíše než dokonalá angličtina. - Propagační materiály
Propagační materiály mějte připravené ve španělštině. Pro začátek alespoň vložte jednu stránku španělsky s informacemi o vás a vašich výrobcích nebo službách. - Osobní přístup
Osobní přístup a osobní jednání. V Peru je obchod založený na osobních sympatiích, výrobek a obchodní podmínky se řeší až ve druhé fázi. - Vizáž
Šaty dělají člověka. Vaše prezentace je vizitkou vaší firmy i práce. - Kritika
Nekritizujte místní poměry! Když se vám něco nelíbí, sdělte to diplomaticky. Nemá‑li to vliv na váš obchod, raději se nezmiňujte vůbec. - Trpělivost
Nespěchejte! Skutečně platí, že trpělivost růže přináší. - Kulturní povědomí
Poznejte peruánskou historii a kulturu, místní to ocení. - Dárky
Drobné dárky s odkazem na vaši firmu nebo Českou republiku pomáhají navázat s obchodním partnerem emotivní vztah. - Řešení problémů
Problémy se mají řešit. Nabídněte protějšku komplexní řešení jeho situace, včetně alternativ. - CzechTrade
Oficiální podpora agentury CzechTrade nebo zastupitelského úřadu vám v Peru dodá vyšší kredit při jednání s partnerem a zejména se státní správou.
Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo