Francie

Rozcestník informací o Francii:

CzechTrade: Desatero pro obchodování s Francií

Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Francií doporučení pro obchodování s tímto teritoriem. V roce 2020 pak byla doplněna o 4 aktuální tipy.

Desatero pro obchodování s Francií níže

4 doporučení pro vstup na francouzský trh za pandemické situace koronaviru:

  1. Zmapování trhu

    Stále platí, že pro úspěšnou akvizici nových obchodních partnerů ve Francii je nutná znalost a komunikace ve francouzském jazyce. Pro prvotní vyhledání kontaktů a prvotní zmapování trhu využívejte především francouzskou verzi internetového vyhledávače Google při zadávání správných klíčových slov. S těmito prvotními analýzami a vyhledáním a sestavením přehledného seznamu potenciálních odběratelů vám může pomoct zahraniční kancelář CzechTrade v Paříži (ZK Paříž).

    Většina webových stránek je ve francouzštině a v některých případech firmy mají firmy na svých stránkách místo kontaktního emailu uveden pouze kontaktní formulář. Ve většině případů se však obecný kontaktní email na firmu skrývá v sekci „mentiones legales“ vždy na konci každé stránky.

  2. Oslovení firmy

    První oslovení je nejlepší provést e-mailem v ve francouzštině na obecné firemní emaily. V těle emailu krátce představte vaši firmu a produkty nebo služby, které nabízíte. Do přílohy přidejte váš katalog, ceníky, dodací podmínky a další marketingové materiály v PDF, vše ideálně přeložené do francouzštiny. Prezentační email by měl být co nejstručnější a věcný.

    ZK Paříž následně doporučuje telefonickou akviziční kampaň. V tomto případě je ideální, pokud ovládáte francouzštinu. Volejte na obecná firemní telefonní čísla, kde se v 99 % případů spojíte s recepcí. Odvolejte se na předchozí emailovou konverzaci a požadujte kontakt na osobu odpovědnou za jednání s novými dodavateli. Následně této osobě opět pošlete akviziční email nebo se s ní rovnou spojte telefonicky.

  3. Reference

    Pracujte s referencemi – máte-li reference z Francie, vždy je uveďte již v prvotním oslovení.

  4. Příprava materiálů

    Momentálně již některé firmy fungují normálně, řada administrativních pracovníků je ale stále v režimu home office. Je tedy možné, že se do některé z firem nedovoláte. Věnujte mezitím čas přípravě kvalitních podkladů pro oslovení ve francouzštině. Překlady do francouzštiny před tiskem materiálů nechte zkontrolovat rodilým mluvčím.

Koronavirus – Jaká je situace ve světě?Aktuální situace ve Francii

Desatero pro obchodování s Francií

Steve Heap / Shutterstock.com
  1. Na prezentaci i francouzštině záleží

    Připravte si reprezentativní dokumentaci a webové stránky, nejlépe ve francouzštině. Pokud neovládáte francouzštinu, vezměte si na první jednání tlumočníka. I přesto se ale naučte alespoň několik francouzských vět.

  2. Osobní kontakt je důležitý

    Při prvním kontaktu neposílejte email ani fax, raději zatelefonujte – Francouzi preferují osobní kontakt.

  3. Nechte si pomoci

    Využijte služeb státu v teritoriu (prezentace na veletrzích, asistenční podpora).

  4. Choďte včas

    Schůzku si domluvte dopředu, přijďte na ni včas, ale ne dříve. Nesnažte se francouzského partnera zastihnout mezi 12–14 hodinou, o jakýchkoliv svátcích či v srpnu.

  5. Buďte jasní a struční

    Vyjadřujte se strukturovaně, jasně argumentujte a navrhujte řešení.

  6. Dejte si pozor na cenotvorbu

    Cenu stanovujte s ohledem na západoevropskou konkurenci (Francouzi neuznají, že český výrobek může být dražší než španělský, italský či dokonce německý), nechte si prostor pro mírnou slevu.

  7. Jednejte s respektem, ale asertivně

    Prokazujte svému partnerovi respekt, ale nenechte se jeho požadavky zatlačit do kouta.

  8. Vyčkejte na první krok partnera

    Raději se chovejte formálně a nechte váš protějšek udělat první krok k méně formálnímu jednání.

  9. Dávejte o sobě pravidelně vědět

    Kontakt v pravidelných intervalech opakujte, vždy s novou informací. Tím je vidět, že se vaše firma rozvíjí. Buďte trpěliví a vytrvalí, na reakci francouzské strany se obvykle čeká velmi dlouho.

  10. Pečlivě si prostudujte smlouvu

    Věnujte pozornost obchodní smlouvě s partnerem, prověřte si bonitu partnera, pojištění. Distribuční práva specifikujte geograficky a vymezujte je časem. 

Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo




• Teritorium: Evropa | Francie | Zahraničí