Přejít na obsah stránky

Hlavní kategorie filtru

loading...

    Vyhledat filtr

    Témata

    Smazat všechny filtry

    Nemáte vybraný žádný filtr

    Nemáte zadaná žádná klíčová slova

          Použít filtr
          Školkovné i sleva na studenta. Od roku 2027 se vracejí slevy na dani z příjmů Zobrazit článek

          FILTROVÁNÍ OBSAHU

          Filtrace umožňuje uživatelům zobrazit relevantní obsah dle preferovaných kategorií.

          Zobrazit kategorie filtru
          Nalezeno 274 výsledků , filtrováno dle:
          Témata: Daň z příjmů

          Méně byrokracie? Daňové přiznání budou OSVČ podávat až od 100 tisíc ročních příjmů

          Více lidí s nízkými příjmy nebude mít od roku 2027 povinnost podávat přiznání k dani z příjmů. Hranice ročních zdanitelných příjmů se zvyšuje z 50 na 100 tisíc korun. Pokud budete mít roční …

          Školkovné i sleva na studenta. Od roku 2027 se vracejí slevy na dani z příjmů

          Slevy na dani z příjmů, které zrušil vládní konsolidační balík v roce 2023, se vracejí do hry. Školkovné i sleva na studenta se obnoví od ledna 2027. Pro některé OSVČ či pracující studenty to …
          Natažené ruce drží maketu domu a klíče, Ilustrační fotografie

          Prodáváte nemovitost? Daň z příjmu z prodeje platíte většinou, ale ne vždy

          Prodáváte dům, byt, garáž či pozemek? Ze zisku z prodeje v takovém případě odvádíte státu daň z příjmu. Existují ale některé výjimky. V následujícím textu se dočtete, kdy daň přiznávat a …

          Příležitostný příjem do 50 tisíc nedaníte. Jaký je rozdíl mezi podnikáním a příležitostnou činností?

          Příležitostný příjem umožňuje formu přivýdělku, za který nemusejí lidé odvádět daň z příjmu, pokud výše odměny nepřesáhne částku 50 tisíc korun za rok. Co přesně jsou příležitostné příjmy a …
          Brambory kontrola kvality

          Sezóna brigád: Jaké daně a pojištění (nejen) studenti platí a co se změnilo?

          Možnost přivýdělku ke studiu stále láká tisíce mladých lidí, a to zejména v letních měsících. Zájem o brigády mají i důchodci či stálí zaměstnanci. Jak a kdy musejí brigádníci přiznávat a …

          SP ČR: Daně mohou pomoci byznysu. Správné nastavení pohání ekonomický růst

          Daňový systém může být strategický nástroj pro investice do infrastruktury či prostředek pro inovace. Dobře nastavené daňové úlevy mohou stimulovat výzkum a lákat klíčové investory: Stát může …

          Na přiznání s poradcem máte poslední dny. Poradci musejí být na škody pojištěni, účetní nikoli

          Podnikatelé, kterým vyplňuje přiznání k dani z příjmu daňový poradce, mají v roce 2026 čas do středy 1. července. Co by si měli podnikatelé pohlídat a jak postupovat, jestliže se poradce nebo …

          Houby, lesní plody a zavařeniny na prodej? Nezapomeňte na daňové povinnosti

          Sezona sběru hub, lesních plodů a ovoce je v plném proudu. Prodej těchto produktů, přebytků ze zahrádky či zavařenin může být příjemným přivýdělkem, je ale dobré vědět, jaké daňové povinnosti …

          Chybujete v daních? Jaké jsou rozdíly mezi opravným a dodatečným přiznáním

          Hned v úvodu růžového tiskopisu přiznání k dani z příjmu, které podnikatelé odevzdávají každý rok, vyplňují povinně políčko s označením DAP. Vybírají si ze tří variant – řádné, dodatečné či …

          Chcete ušetřit na daních? Kromě slev využijte odpočty z darů, spoření či dárcovství krve

          Podnikatelé, kteří chtějí ušetřit na daních z příjmů, mohou využít nejen tradičních slev, ale také nezdanitelných částí základu daně. Díky takzvaným odečitatelným položkám si jednoduše sníží …

          Daňové přiznání bez postihu: Máte nejvyšší čas. Jaké sankce hrozí opozdilcům?

          Podnikatelé, kteří přiznávají daně z příjmu elektronicky, museli svou povinnost v roce 2026 splnit do pondělí 4. května. Pokud se ale s přiznáním opozdí maximálně o pět pracovních dní, …

          Vláda schválila EET 2.0. Nová verze evidence tržeb má přinést férovější trh a jednodušší správu daní

          Vláda schválila návrh zákona o evidenci tržeb a o změně některých dalších zákonů, tzv. projekt EET 2.0. Návrh přináší moderní podobu evidence tržeb, která bude jednodušší, srozumitelnější a …
          Ilustrační fotografie podnikatele s notebookem

          Kdo a kdy musí přiznat daň z příjmu? Podnikatelé na to mají poslední dny

          Přiznání k dani z příjmu fyzických osob musejí letos podnikatelé s aktivními datovými schránkami podat nejpozději v pondělí 4. května, a to výhradně elektronicky. Ostatní termíny pro odevzdání…
          Ilustrační fotografie podnikatele s notebookem

          OSVČ musejí podat přiznání elektronicky. Jak na to přes datovou schránku?

          Podnikatelé mají už tři roky ze zákona povinnou datovou schránku (DS). Všechny potřebné dokumenty včetně přiznání k dani z příjmu musejí vyřizovat se státem elektronicky. Poradíme vám jak …

          Podáváte daňové přiznání? Kdo může uplatnit slevy na děti a kdo má nárok na bonus

          Podnikatelé budou moci i v daňovém přiznání za rok 2025 počítat u daně z příjmu fyzických osob se slevami na děti, a to ve stejné výši jako loni. Přečtěte si, za jakých okolností máte nárok na…
          Ilustrační fotografie vědkyně u mikroskopu

          Podniků využívajících odpočty na výzkum a vývoj opět ubylo. Změní to nová legislativa?

          Zhruba dvě třetiny podniků, které mají vlastní výzkum a vývoj, uvádějí, že jim daňové odpočty pomáhají navyšovat investice do inovací. Po novele zákona o daních z příjmů, která má celý proces …

          Využijte slevy na daních. Některé byly zrušeny, podnikatelé čelí neustálým změnám

          Daňoví poplatníci mohou při vyplňování přiznání u daně z příjmu za rok 2025 nadále využít četné slevy. Většinu zvýhodnění je možné uplatňovat měsíčně, slevy na manžela či manželku při ročním …

          Kdo platí minimální a kdo vyšší zálohy na povinná pojištění? Termíny se blíží

          Nejnižší možné zálohy na sociální pojištění platí OSVČ, které v daném roce s podnikáním začaly, a dále ti podnikatelé, jejichž roční hrubý zisk (rozdíl mezi příjmy a výdaji) nebyl vyšší než …

          Kdo a z jaké části příjmu platí 23procentní daň? Progrese se týká bohatých

          Říká se jí milionářská daň, protože se dotýká lidí s nejvyššími výdělky. Progresivní daň z příjmu nad určitý limit ve výši 23 procent za rok 2025 zaplatí pouze podnikatelé, jejichž roční …

          Aktuální dotazy a odpovědi k dani z příjmů fyzických osob za zdaňovací období 2025

          Finanční správa vydala přehled aktuálních dotazů a odpovědí k dani z příjmů fyzických osob pro rok 2026, tedy za zdaňovací období roku 2025.
          Ilustrační fotografie podnikatele s notebookem

          Oznámení o osvobozených příjmech podejte s přiznáním k dani z příjmu. Koho se týká?

          Někteří daňoví poplatníci mají povinnost podat letos na jaře oznámení o osvobozených příjmech vyšších než pět milionů korun. Finanční úřad jej musí obdržet nejpozději ke stejnému datu jako …

          Roste zájem o paušální daň: letos přibylo přes 11 tisíc OSVČ, režim už využívá přes 125 tisíc podnikatelů

          Paušální daň je stále na vzestupu. Do paušálního režimu letos nově vstoupilo 11 554 podnikatelů, což znamená meziroční nárůst o téměř 10 procent. Celkem jej aktuálně využívá 125 449 OSVČ.
          Zobrazit více

          Doporučujeme